Bocsánat a kihagyásért, de sűrű sűrű hetem volt. Emiatt sajnos megint a blog húzta a rövidebbet, és áttételesen azok, akinek tetszik a hét kérdése. Itt az új kör. Mostmár valószínűleg csak számozni fogom őket, mert ez a körözés kicsit béna.
Kérdezzetek bármit, a többi kommentező és én pedig megpróbáljuk megválaszolni a kérdéseiteket! Ha esetleg van olyan kérdésetek amit azért nem tudtok kibogozni, mert egy idegennyelvű oldalon van, és nem értitek, abban is valószínűleg tudok segíteni, feltéve hogy az oldal angol vagy német nyelvű.
Kérdezzetek bármit, a többi kommentező és én pedig megpróbáljuk megválaszolni a kérdéseiteket! Ha esetleg van olyan kérdésetek amit azért nem tudtok kibogozni, mert egy idegennyelvű oldalon van, és nem értitek, abban is valószínűleg tudok segíteni, feltéve hogy az oldal angol vagy német nyelvű.
A bejegyzés trackback címe:
https://fiatalriporter.blog.hu/api/trackback/id/tr77313970
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
R3 2008.01.28. 09:25:31
Nos, előszöt is örülök, hogy újból itt a blog, már azt hittem el is felejtetted :D.
Egy kicsit fogósabb kérdésem lenne: analóg vs digitális FF.
Miért van az, hogy ránézésre megállapítható egy fekete-fehér képről, hogy digitális vagy filmes technológiával készült? Tudom, hogy a digitális világban kb 5-6 különböző módszer van a színes-FF konverzióra, mégsem adja ugyanazt az eredményt egyik sem, mintha alapból filmre fotóztam volna. Talán más a két média gamma görbéje, de ezt valahogy csak lehet ellensúlyozni gondolom (ugye filmen csomó olyan van, hogy bebuknek részletek a képen amikre nem is gondoltunk volna kattintáskor). Tehát van-e valami módszer arra, hogy szép, filmes hangulatvilágú képekké dolgozzam át digitális fotóimat?
Nem tudom mennyire vagyok érthető, csak leírtam ahogy eszembe jutott, ha nem egyértelmű megpróbálhatom majd újrafogalmazni :).
Egy kicsit fogósabb kérdésem lenne: analóg vs digitális FF.
Miért van az, hogy ránézésre megállapítható egy fekete-fehér képről, hogy digitális vagy filmes technológiával készült? Tudom, hogy a digitális világban kb 5-6 különböző módszer van a színes-FF konverzióra, mégsem adja ugyanazt az eredményt egyik sem, mintha alapból filmre fotóztam volna. Talán más a két média gamma görbéje, de ezt valahogy csak lehet ellensúlyozni gondolom (ugye filmen csomó olyan van, hogy bebuknek részletek a képen amikre nem is gondoltunk volna kattintáskor). Tehát van-e valami módszer arra, hogy szép, filmes hangulatvilágú képekké dolgozzam át digitális fotóimat?
Nem tudom mennyire vagyok érthető, csak leírtam ahogy eszembe jutott, ha nem egyértelmű megpróbálhatom majd újrafogalmazni :).
tbs1001 2008.02.01. 15:10:12
Szia! Egy pár helyen már piszkáltatom a kérdést, de nincs igazi jó válaszom még rá.
Szóval -> www.jogaszoknak.hu/forum/31/14385
A kérdés nagyjából az, hogy milyen jogi védelmem, lehetőségem van nyilvánosság elől nem elzárt, kifejezetten közterület jellegű területen, ahol nem tiltják táblával, vagy a belépésemkor szóban a fényképezést a biztonsági őrök "ellen". Akik a "létesítmény területén tilos a fényképezés" mantrával közelítenek.
Eddig a kedvesség és a meghunyászkodás volt az ellenreakcióm, de fura a hozzáállásuk a témához. Szeretnék biztos tudást a témában.
Nem "egyértelműen jó" helyzetekről van szó - pl. portrék egy múzeumban - oda nyilván engedélyt szerez az ember. De pl. az Erzsébet térre..?
ArgyllCMS tutor. is érdekelne.
Joblog. Ideszoktam. :D
Szóval -> www.jogaszoknak.hu/forum/31/14385
A kérdés nagyjából az, hogy milyen jogi védelmem, lehetőségem van nyilvánosság elől nem elzárt, kifejezetten közterület jellegű területen, ahol nem tiltják táblával, vagy a belépésemkor szóban a fényképezést a biztonsági őrök "ellen". Akik a "létesítmény területén tilos a fényképezés" mantrával közelítenek.
Eddig a kedvesség és a meghunyászkodás volt az ellenreakcióm, de fura a hozzáállásuk a témához. Szeretnék biztos tudást a témában.
Nem "egyértelműen jó" helyzetekről van szó - pl. portrék egy múzeumban - oda nyilván engedélyt szerez az ember. De pl. az Erzsébet térre..?
ArgyllCMS tutor. is érdekelne.
Joblog. Ideszoktam. :D
dincsi · http://www.fotonlog.hu 2008.02.02. 12:29:39
R3: Alapvetően a következő a probléma. A kemikáliákat és a filmeket is bizonyos hatások elérése miatt érézenyítik különböző karakterisztikák szerint. A nagyobb ISO 400-as érzékenységet úgy érik el, hogy több rétegben viszik fel a fényérzékeny emulziót a filmre. Minden réteg különböző nagyságú fényérzékeny elemből áll. Ezek összhatása alakítja ki a képet amit látsz. A nagyításon látható szemcsézettség is ennek a következménye.
A digitális érzékelő viszont csak a fény mennyiségét érzékeli (egy más görbe szerint) és egyforma méretű pixelekben.
Ez csak az alap probléma, de ha még a színszűrőket is hozzá veszed, melyek hatását nem lehet tökéletesen szímulálni akkor érthető, hogy miért nem lesz egyforma a két eljárással készült kép.
Itt találsz egy leírást a fekete-fehér konverzióról:
www.fotonlog.hu/2007/08/sznes-kpek-fekete-fehr-konverzija-gimp.html
Itt van néhány filmhez channel mixer alapérték:
www.fotonlog.hu/2007/09/fekete-fehr-filmek-szimulcija.html
Jó kísérletezést.
A digitális érzékelő viszont csak a fény mennyiségét érzékeli (egy más görbe szerint) és egyforma méretű pixelekben.
Ez csak az alap probléma, de ha még a színszűrőket is hozzá veszed, melyek hatását nem lehet tökéletesen szímulálni akkor érthető, hogy miért nem lesz egyforma a két eljárással készült kép.
Itt találsz egy leírást a fekete-fehér konverzióról:
www.fotonlog.hu/2007/08/sznes-kpek-fekete-fehr-konverzija-gimp.html
Itt van néhány filmhez channel mixer alapérték:
www.fotonlog.hu/2007/09/fekete-fehr-filmek-szimulcija.html
Jó kísérletezést.
vadnyul · http://kismaganszelsojobb.blogspot.com 2008.02.06. 09:37:32
Általános kérdésem van.
Mit csinálunk pontosan, amikor rawból "előhívunk" egy képet? Olyasmi érdekelne, hogy amikor a kismillió csúszkát állítgatom, mi történik a háttérben.
Pl.: hogyan történik az élesítés, és mi pontosan az "edge sensitive" funkció?
Mit csinálunk pontosan, amikor rawból "előhívunk" egy képet? Olyasmi érdekelne, hogy amikor a kismillió csúszkát állítgatom, mi történik a háttérben.
Pl.: hogyan történik az élesítés, és mi pontosan az "edge sensitive" funkció?
ladislav 2008.03.13. 08:18:30
Reg volt, de ujra irok. Hatha lesz valasz.
Mi a kulonbseg egy softbox es egy ernyo kozott. (Kinezeten kivul. Mennyivel lesz mas a feny? Mikor ez mikor az...)
Koszi!
Mi a kulonbseg egy softbox es egy ernyo kozott. (Kinezeten kivul. Mennyivel lesz mas a feny? Mikor ez mikor az...)
Koszi!
Dexterland · http://dexterlandvilaga.blogspot.com/ 2009.01.26. 16:38:42
Kedves Fiatal Riporter! Kb két napja találtam a blogodra, és érdeklődve olvastam tapasztalataidat és véleményeidet. Jelenleg most lobbant fel nagyon bennem a fotózás iránti vágy, és hozzád hasonlóan én egy Fujifilm S5500-al figyelem és próbálom megörökíteni a terepet. Az év végére megpróbálok annyi pénzt összegyűjteni, hogy egy DSLR gépet vehessek, és nagyon örültem a Nikon vagy Canon vs-es véleménynek, hogy végül is mindegyik jó és szokás kérdése.
Amikor én most kipróbáltam a DSLR gépeket a markolata és a fogása kezelése miatt elsősorban a Nikon gépek tetszettek meg. Próbáltam magam is utánanézni a tesztek miatt, melyik a jó, rossz stb. És jelenleg egy D60 vagy D80 beruházását tervezem két kitobjektívvel. Nem tudom a kettő közül melyiket érdemesebb Inkább gyűjtsek többet és vegyek egy nem teljesen belépű szintű gépet, vagy kezdjem a D60-al és később ha odáig fajul a dolog, akkor lépjek feljebb? A kitobjektívekkel kapcsolatban, meg azt nem tudom, hogy melyik a jó, mit kell figyelni, mire kell figyelni?
Egy másik érdekes kérdés, hogy ezeket a gépeket itthon elég drágán lehet beszerezni, az ebayon viszont elég nagy kitben (szűrőkkel állvánnyal stb.) szokták árusítani. Melyik éri meg megvenni Magyarországon, vagy ebayen plusz talán kifizetni érte a vámköltséget is?
Köszönöm előre a válaszod.
Szemán Zoltán (Dexterland)
szeman_zoltan@freemail.hu
Amikor én most kipróbáltam a DSLR gépeket a markolata és a fogása kezelése miatt elsősorban a Nikon gépek tetszettek meg. Próbáltam magam is utánanézni a tesztek miatt, melyik a jó, rossz stb. És jelenleg egy D60 vagy D80 beruházását tervezem két kitobjektívvel. Nem tudom a kettő közül melyiket érdemesebb Inkább gyűjtsek többet és vegyek egy nem teljesen belépű szintű gépet, vagy kezdjem a D60-al és később ha odáig fajul a dolog, akkor lépjek feljebb? A kitobjektívekkel kapcsolatban, meg azt nem tudom, hogy melyik a jó, mit kell figyelni, mire kell figyelni?
Egy másik érdekes kérdés, hogy ezeket a gépeket itthon elég drágán lehet beszerezni, az ebayon viszont elég nagy kitben (szűrőkkel állvánnyal stb.) szokták árusítani. Melyik éri meg megvenni Magyarországon, vagy ebayen plusz talán kifizetni érte a vámköltséget is?
Köszönöm előre a válaszod.
Szemán Zoltán (Dexterland)
szeman_zoltan@freemail.hu
Az összes szerzői jog fenntartva, Kalmár Nagy András, 2007-2008
Az oldal tartalma, és az egyes cikkek az oldal alján található creative commons licensz alapján használhatóak.
Az oldal tartalma, és az egyes cikkek az oldal alján található creative commons licensz alapján használhatóak.