KnA –2009 február 18. 17:05
10 komment

...vagytok mind. Miért is? Hát mert fényképezőgép van nálatok. Naná. Szerencsére a helyzet nem itthon súlyosbodott, hanem Angliában.

Annak köszönhetően, hogy beavatkoztak az iraki háborúba, Anglia is terrorcélponttá vált, és emiatt kicsit paranoiás törvényeket hoznak mostanában. Hétfő óta törvénybe ütköző cselekedet rendőröket fotózni, és ha megússza az ember egy pénzbirsággal, akkor szerencsés, mert még dutyit is kaphat a fot.. akarom mondani terrorista.

Ez eléggé érdekes kérdéseket vet fel, mivel eléggé sok a rendőr olyan eseményeken, amelyek a média érdeklődésére számíthatnak, pl. kormányellenes tüntetés. Tök jól venné ki magát, ha például letartóztatnának egy fotóst, aki fotót készít pár barátságos fakabátról, akik éppen püfölnek valami "védtelen" tüntetőt. Nem fekszik az államnak a kritika, mivel rendőr van a képen, ezért terrorbűncselekmény... 10 év múlva találkozunk! Tüntettek is rendesen a fotóriporterek a scotland yard előtt, természetesen hiába.


The Photographer's Protest from Ham on Vimeo.

flickr.com/photos/maggiejones/3284446937/ Egy videó Flickr-en.

news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7892273.stm

news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7888301.stm

A dolog iróniája az, hogy ezeket a törvényeket éppen a demokrácia megőrzése érdekében folytatott háború jegyében hozták. Hát kedves törvényhozás, a terr... akarom mondani fot... szóval kusza kicsit, de a lényeg az, hogy nyertek a terroristák. Anélkül, hogy egy újjukat mozdították volna, sikerült elintézni, hogy elveszítsék az emberek a szabadságukat.

Nektek voltak már élményeitek rendőrökkel itthon, vagy külföldön? Mit fotóztál, amikor megállítottak? Mi lett a vége? Kommenteket várok!

A bejegyzés trackback címe:

https://fiatalriporter.blog.hu/api/trackback/id/tr37951111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ragyás 2009.02.18. 21:53:19

Tavaly és tavalyelőtt is Londonban fényképeztem. 2007-ben csak egyszer kötött belém egy biztonsági őr. A London Eye nevű óriáskerék tövében fotóztam, és amikor az állványt szereltem odajött egy csávó, bemutatkozott, ő volt a főnök az őrök közt, és el akarta tetetni velem az állványt. Szerinte ez veszélyes dolog. Megvitattuk a kérdést, közben azért nyomtam egy felvételt a vita hevében. Felbosszantott a dolog.
Tavaly már sokkal rosszabb volt a helyzet, lépten-nyomon belém kötöttek a különböző egyenruhás, vagy diszkómellényes őrök. A Dockland nevű városrész felhőkarcolóit fotóztam nappal. Több őr volt a tereken, mint gyalogos, azon versenyeztek ki ér hozzám hamarabb, és ment a macera. Már fel sem tettem a gépet az állványra. Ennek ellenére nyomták, hogy nem szabad állványról fotózni, ott álltak mellettem, nem bántottak, csak zavartak lehetetlenné tették a munkát.
Szintén azon a környéken kihívták a rendőröket valami cég portásai, ez egy kora reggeli órában volt. A rendőrök nagyon udvariasak és barátságosak voltak, magamtól adtam oda az útlevelem, hogy lássák nincs mit takargatnom.
A Tower bridge tövében a modern épületek mellet, állandóan kötekedtek, a legváltozatosabb indokkal. Ott mindenki fényképez, olyan, mint a velencei St.Márk tér. Ennek ellenére előbb az állvány, aztán a profi gép, volt a baj, aztán magánterület lett a térből stb. Nagyon kellemetlen, bosszantó.
Budapesten szintén ilyen túlbuzgó őrökkel volt szájkaratém, akik még a közterületet is védték tőlem.
Közvetlenül a háború után Boszniában vegzáltak valami egyenruhások, de nem kellemetlenkedtek különösebben, pedig teljesen ki voltam szolgáltatva. A határban fotóztam szétlőtt házakat, egyedül voltam, ők pedig egy mikrobusznyian.

KnA 2009.02.19. 07:22:16

Hmmmm... az allvanyom ugyis tul nehez ;D

Megyek Aprilisban Angliaba, aztan most egy picit jobban hallgatozok, meg a BBC amugy is szokott menni a netrol. Tajekozodtam, birosagi vegzes nelkul nem torolhetnek kepeket a gepedrol, mert az a bizonyitek megsemmisitese. Fura, kitekert vilag ez.

ragyás 2009.02.19. 08:32:22

Állvány nélkül nem érdemes nekivágni, mert az alkonyati, hajnali fények a legszebbek ott is. Azokat pedig nem lehet másképp' kiexponálni. Vidéken pedig a kutya sem törődik vele mit csinálsz.
Be lehet ide képet másolni valahogy?

KnA 2009.02.19. 08:36:24

Hat, megyunk mindenfele, Dover, Stonehenge, Cardiff, Snowdonia, Liverpool, Manchester, York, Yorkshire Dales. Es szeretem a modern epuleteket, altalaban sajnos azokra kicsit jobban is vigyaznak :)

Peldaul az Imperial War Museum gyonyoru Manchesterben: www.imagekind.com/Showartwork.aspx?IMID=b1e73174-5a1f-44e8-b311-448987915f90&P=1

Kepet nem tudsz bemasolni, max. linket ra (ahogy en is probaltam folul, nemtom lesz-e belole valami).

ragyás 2009.02.19. 09:09:31

Talán egy kisebb állványt kellene szerezned. Ilyen célra vettem egy kis Gitzo karbon állványt, Manfrotto joystick fejjel. A lába négy részből áll, így bőröndbe is fel lehet adni repülővel, és nem gond cipelni sem.
London tele van fantasztikus modern épületekkel, nekem is tetszenek. Erről az arculatváltásról nyomtam egy anyagot. Sok helyen olyan szűkek és sötétek az utcák, hogy csak HDR technikával lehet lefotózni ezeket a modern épületeket, ahová megintcsak kell az állvány.

KnA 2009.02.19. 09:11:49

Igen, egy kis 4/5 reszes allvanyon en is gondolkodtam mar, most egy Manfrotto 055PRO-m van, ami robosztus, de 2,5kg, es elegge nagydarab.

archangel 2009.02.19. 10:43:24

Eh, mit mondjak erre...?
Londonban elek, fotoztam eleget allvanyrol Docklands-t, London Eye-t, Tower Bridge-t - mindezt allvanyrol, komotosan cserelgetve az objektiveket...
Kutya nem szolt ram, de meg China Town-ban is csak elmentek mellettem a rendorok, mikor az allvanyt pakolgattam.
En ket dolgot vettem eszre: ha egyuttmukodo vagy, akkor kevesebbet cseszegetnek, illetve a hatarozottabb embereket sem zavarjak.
Oke, 100kg, 190cm es erosen oszulo jelenseg vagyok, tehat nem a tipikus dzsihad harcos. Raadasul az angolom is erosen kelet-europai, tehat nem is akarnak szerintem kommunikalni velem hosszutavon:-)
KnA, ha van International Press Card-od, akkor legyen nalad, telan vedettebb vagy, ha felmutatod.
Amit olvastam a helyi fotos magazinokban, abbol az jon le, hogy elsosorban brit fotosokat szivatnak, kulfoldieket meg nem ert semmilyen negativ inzultus...

archangel 2009.02.19. 10:44:21

szoismetlesert sry:-)

ragyás 2009.02.19. 11:25:18

Hasonló termetű(+25 kiló)és nagyon határozott vagyok. Inkább germán, mint perzsa kinézettel. Nem a rendőröknek voltam szálka a szemében, hanem különböző biztonsági őröknek.

Döglött macska · http://www.pallas70.hu/tb-berugy-tanfolyam.php 2009.10.01. 13:59:39

Álvánnyal dolgozni akkor is nehéz, szerintem tűéles, de élettelen így a kép - már a mozgásra vágyik az ember. A megdöntött néha jobban adja a véletlenszerű, beavatkozás érzést, mint a best kép.
Az összes szerzői jog fenntartva, Kalmár Nagy András, 2007-2008
Az oldal tartalma, és az egyes cikkek az oldal alján található creative commons licensz alapján használhatóak.

Címkék

1000d (1) 450d (2) 50d (1) 5dmk2 (1) 900 (1) a900 (1) adobe (1) ajándék (1) ajándékötlet (1) alpha (1) átverés (1) blog (3) canon (12) cs5 (1) d3 (5) d300 (1) d3x (3) d700 (6) d90 (1) dl28 (1) dsmc (1) e3 (1) ektar (1) fiatal riporter (93) film (1) fotó (86) fotóriporter (2) fotózás (80) four thirds (2) foveon (1) fuji (1) full frame (3) fx (1) g10 (1) gicleé (1) ingyen (1) jpeg (1) jpg (1) k20d (2) karácsony (1) kérdések (1) kodak (1) kommentet kérek (2) koncert (1) lab (1) leica (2) linux (1) m8 (1) mamiya (2) média (4) micro four thirds (3) nikon (29) nyers (3) objektív (1) olympus (4) pályázat (1) panasonic (1) pentax (6) phase one (2) photokina (1) photoshop (1) pletyka (2) raw (4) red (1) riporter (2) rovatok (2) s2 (1) sajtó (3) sb 800 (4) sb 900 (2) sigma (3) software (3) sony (4) színkezelés (6) szoftver (3) tea (1) twitter (1) újság (1) vaku (5) vakutechnika (4) vélemény (2) videó (1) windows (1) zeiss (1) zene (1) Címkefelhő
Clicky Web Analytics
süti beállítások módosítása