KnA –2008 október 3. 10:48
13 komment

No, eljött az ideje, hogy az első "rendes" gépteszt megjelenjen a fiatalriporter "hasábjain". A Nikon Kft. jóvoltából egy hétig nálam volt egy D700. Élveztem. De azért nyavalyognék is. Nem tesztábrás, 400%-on pixelboncolgatós teszt lesz, hanem egy D200 tulaj benyomásai egy új generációs gépről, gyakorlati szempontból. (Edit: kicsit belenyúltam a cikkbe, nem éreztem eléggé kereknek)

 

 

Nem akarok senkit sem untatni a technikai részletekkel, ezt más orgánumok jobban csinálják, a műszaki adatok meg elérhetők a neten (aki nem fedezte még fel a google-t, annak eljött az idő). Röviden a D700-ról annyit kell tudni, hogy egy majdnem D3, kissebb csomagolásban. A fénymérés, az AF (bár ezek már nem szétválaszthatók), és a szenzor ugyanaz, mint a D3-ban, az akkumulátor és a váz (beleértve az opcionális markolatot is) pedig a D300 felől érkezett. A markolatba mindenféle áramforrás belegyömöszölhető, a mezei ceruzaelemektől kezdve a D3/D2 EN-EL4-es akkumulátoráig. Ha nem a megszokott EN-EL3-as telepről megy, akkor 8 kép/sec-es sebességre képes a váz.

A váz kiegészítő szolgáltatásai nem fognak senkit sem hanyattvágni, aki eddig is használt egy jobb vázat. Nagyon testreszabható, minden fotózással és működéssel kapcsolatos beállítás a végletekig finomhangolható, a programozható gombok száma már három, és sokminden beállítható rájuk. Megkapjuk még a szokásosnak mondható firmware-ben megvalósítható dolgokat is, mint az intervalométer és a különböző szerkesztési funkciók. A szerkesztési funkciók nem ütik meg egy képfeldolgozó program szintjét, de ha valaki megszorul, és semmikép sem jut számítógéphez, akkor jól jöhetnek, hasznosak. Lenne egy kis piszkálódásom: Egy olyan szenzorral, amelynek a dinamikatartománya már inkább hasonlít a filméhez, mint a diáéhoz, miért kell még a bracketing-nél beszorítani a szegény fotóst +/- 1Fé lépésközök közé? Mindenki manapság HDR-t készít, ahhoz jól jönne mondjuk egy 3 vagy 5Fé lépésköz (ez az 1Fé szerintem még a diázgatós, filmesgépes korszakból maradt ránk). Természetesen értem, hogy bonyolulttá tenné a tárcsákkal navigálást a sok lehetőség, mert évekig kellene tekerészni, mire a megfelelő kombinációhoz jut az ember, de ez teljesen firmware dolog, és plusz egy menűpont már igazán nem tenné még bonyolultabbá a menűket (Legyen a tartomány választható a menűből, Nikon bácsi!).

 

 

Maga váz masszív, jó felépítésű, jó fogású (ez persze a Nikonnál használt guminak köszönhető, ami pár év után le fog hámlani, de a gumi rendberakatása olcsóbb, mint egy leejtett gép szervízköltsége), a kereső még szeműveggel is jól belátható, világos (igen, nem 100%-os, na és?). A masszív felépítés igazi tankhangulatot áraszt magából, két kivétellel: A kártyaajtónál és a felcsapható vakunál. A kártyaajtó már nem kallantyús, hanem csak súrlódással záródik... hogy ez hogyan válik be majd, azt nem tudom, meglátjuk. Nekem személy szerint nem tetszett iszonyatosan, de ahogy néztem, kellően vigyáztak a szigetelésére, és ha nem kopik ki a használattól, nem kellene, hogy baj legyen belőle (mindenképp előnye, hogy egy kézzel is gyorsan cserélhető kártya). A váz egy tekintélyesebb objektívvel meglehetősen nehéz, ami felkészületlenül érhet pár új tulajt, de balsafából nem lenne ilyen masszív... A "minek kisvaku profi gépre" siránkozásra pedig három betű a válasz: CLS. Najó, deríteni is néha elmegy, de a Nikon beépített vakui igazából inkább vakukioldók, mint vakuk. Nagyon jól használható a Nikon vakuk elsütésére, és ha figyelembevesszük a korlátait, akkor nagyon fontos szolgáltatás. Én akkor fogtam volna a fejem, ha kihagyják a vázból (mellesleg megspórol egy SU-800-ast). A beépített vízszintező az igazi kedvencem, mivel egyenesen még nem sikerült megtanulnom lőni, másrészt ha az ember feltartja a gépet a feje fölé akkor a mostmár live-view-ban is elérhető szolgáltatás iszonyatosan jól jön.

A Scene Recognition rendszer egyszerűen fenomenális. A Nikon fogta az AF rendszerét, és összedrótozta az eddig is kiváló fény/szín/távmérő rendszerével, az eredmény egy kifejezetten intelligens rendszer, ami nagyon megkönnyítheti a fotós munkáját. Itt is felerősödik az elitkedő amatőrök kórusa, hogy "igazi fotós kézzel állít mindent, bla bla bla, meg akkor a gép csinálja a képet, meg az nem művészet". Sajnálom ezeket az embereket, mert vagy nem képesek, vagy nem hajlandók felfogni azt, hogy egy jól testreszabott, beállított gép milyen módon képes túlszárnyalni az emberi érzékelés határait. Amikor az ember éles helyzetben arra koncentrál, hogy meglegyen az a kép, amit szeretne, de mondjuk a könnygáztól nem lát már olyan jól, vagy a mellette elrohanó rendőrök mindig felrúgják az állványt, akkor nincs idő Ansel Adamskedni jobbra balra, akkor kell, hogy a gép működjön (ok, a példa kicsit extrém). A D700 ezt tudja hozni, még az ideálistól Makó-Jeruzsálem távolságból is (Makó amúgy egy lovag volt, nem keverendő a mamám lakhelyével. Szia mama!). Teljesen auto módban is képes felismerni a kép "fontos" részeit, és követni azokat, a színűk alapján akár a fókuszmezőkön túl is. Természetesen ez a rendszer sem nyújt jó eredményeket, ha nem megfelelően van beállítva, és egy beállítás nem felel meg mindenhez. Van egy másik kis probléma is, mint ahogy Zoomface is jelezte, az 80-200mm F/2.8 AF-D objektívvel vannak problémái a váznak, nehezen vehető rá arra, hogy kövessen dolgokat, a fókusz tehetetlenül ugrál, és csak néha talál be. Aki ilyen objektívhez veszi a gépet, mindenképp tesztelje előtte (ez a D3-ra is igaz, lehet menni megvenni a 70-200-ast)! A megfelelő objektívvel viszont még olyan fénymennyiség melett is jól működik az AF, ahol már az ISO25600 is alig elég a fényképezéshez (a képen látható kutyák egy utcalámpa fénye alatt kergetőztek, és a képek túlnyomó része éles). Az AF rendszer egyetlen hibája talán, hogy eléggé a kereső közepén vannak a fókuszpontok, már statikus témánál is éreztem, hogy jó lenne egy kintebb eső pont, és a keresztérzékelők is tudtommal mind a középső részen találhatók. Kiszámíthatatlanul mozó témát nehéz vele a harmadpontokra komponálni, úgy, hogy az a mezők alatt maradjon.

 

Apropó ISO25600... A szenzor is hihetetlen minőségű képeket enged készíteni. Sokféle gépből láttam már képeket, de ez a Nikon szenzor az egyike a legjobbaknak a 35mm-es formátumban. Nem is a kép felbontása az ami meglepi az embert (egy 10 megapixeles géphez képest elhanyagolható a változás), hanem a minőség amit ez a lapka ad. A dinamikatartomány és a színek hűsége (balra egy ISO7200-as kép), a szenzor gamutja mind kiemelkedő, egészen ISO1600-ig szemrebbenés nélkül használható poszterekhez is, és újságba még az ISO6400 is bőven megfelel. A kiterjesztett érzékenységek jól jönnek szorult helyzetben, de az addig jellemző monokróm (és nem zavaró) szemcsésség átalakul egy zavaró, színes, trutymós zajjá, ami tényleg csak vészhelyzetben teszi használhatóvá ezeket a beállításokat. Az elkészült nyers képek (a jpg is szép, de olyan mintha egy Audi R8-asba étolajat tankolnánk, nem használja ki a gép lehetőségeit) nagyon sok tartalékot tartalmaznak, mind az árnyékokban, mind a csúcsfényekben. Az Adobe Camera RAW olyan részleteket tudott jó minőségben visszahúzni, amelyeket egy régebbi vázon bőven el lehetett felejteni. A DPreview tesztjén kb. 10-11Fé átfogást mértek, hát, ha ennyit nem is, de nagyon sokat tud a gép, az eddigi, "digitálisra úgy exponálunk, mint diára" szabálynak lehet integetni. A szenzor gamutja lehetővé teszi, hogy olyan színeket is rögzítsünk, amelyek eddig kiégtek volna, természetesen ez már egy teljesen színkezelt, 16bites nyersfeldolgozási workflow-t is igényel, de ha valaki a legjobb minőséget akarja, az már úgyis tudja miről beszélek. Azért is fontos, hogy tudjuk, mit csinálunk, mert azokat a színeket, amiket elméletben rögzítünk, max. a szemünk tudja visszaadni, más eszköz nagyon nem. Tehát fontos, hogy tudjunk mitkezdeni a többlettel, azt megfelelően átalakítani a kívánt megjelenítőeszközre (ideje a BetaRGB, ProPhotoRGB profilokat és a Lab színmódot felfedezni).

Összefoglalva, ha az ember szeretne egy nagyon jó szenzort egy félprofi vázban, amely nagyon sokoldalú (a riport, sportfotózás, természetfotózás, tájfotózás, és a stúdióban művelhető bármilyen sötét mágia nem probléma, markolatot feltéve nagyváz, levéve kicsi, az összes mostani Nikon akku belemegy), akkor a D700 jó választás, én biztos, hogy fogok venni egyet (szerintem az ára sem iszonyatos, ha keres vele pénzt az ember. És természetesen nem kapok ingyen vázakat örökbe... khmmm khmmm). Természetesen nem szabad csodákat várni semmitől sem, ez a gép sem tökéletes, de már úgy érzem, hogy a digitális kinőtte a gyerekbetegségeit és a filmes technika mellett kitartó embereknek is ajánlanám már.

A véleményeteket nagyon szívesen fogadom a kommentekben, ha bármi kérdésetek van, azt is írjátok meg! Ennyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://fiatalriporter.blog.hu/api/trackback/id/tr56648925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kobak · http://kobak.org 2008.10.03. 20:35:04

Nem sikerült elvenned a kedvemet a géptől. :-D Milyen utána visszaállni a D200-ra?

ragyás 2008.10.04. 01:25:13

Sajnos nem tudok érdemben hozzászólni a beszámolóhoz, mert nem próbáltam a gépet. A D3 sikere alapján várható volt, hogy a hétszázas sem fog csalódást okozni.
Csak az erős hangú megjegyzésre szeretnék reagálni. Egy gépet sokféle-képpen lehet használni. Ez részben függ a felhasználási területtől, a fotós műszaki ismereteitől, szokásaitól. Tételezzük fel, hogy egy olyan stúdióban használjuk, ahová nem dobálnak könnygázt, az állványba esetleg maga a fotós rúg bele, rendőri segítség nélkül, és a világítást műtermi vakuk biztosítják. Még az is lehet, hogy rossz reflexekkel megáldott remegő kezű idősebb hölgy a fotós, aki azért megtudja mérni a villanófényt, be tudja állítani az élességet, pont oda, ahová szeretné, esetleg kívül azon a szűk területen, ahová a D 700 zónái esnek. Vannak fotósok, akik a gerincsérvüket nem gumibottal gyógyíttatják, nem járnak sem rally versenyre, sem focimeccsre fotózni de szükségük van a nagyobb lapkaméretre, és dinamikára. Ettől még nem elitkedő amatőrök.
Nincs intelligencia vizsgához kötve a vásárlás. A fotósok zöme, a fiatalokat is beleértve nem ismeri azt a gépet, amiért kifizet több százezer forintot. Ez akkor is így volt, amikor egy használati utasítás elfért tíz-húsz oldalon. Ilyen fórumokon szaroznak le gépeket a felhasználók, anélkül, hogy ismernék, mi van a kezükben. Ami pedig a színtereket illeti, lehet, hogy nem ismerik a fotósok a színtereket, de vajon az akciós Tesco monitor megtudja-e jeleníteni az ADOBE RGB-t? A fotós kioszkok milyen színteret, és színhűséget biztosítanak. Azok a fotósok, akik drága, nagy tudású vázakat használnak kalibrált monitorokon dolgoznak, és széles gamutú egyedileg profilozott proof nyomtatókkal nyomják az öles képeket? Az emberekhez türelem kell. Vannak olyan fotósok, akik egyáltalán nem használnak digitális gépet, és nem azért, mert korlátozott szellemi képességű elitkedő amatőrök, vagy önjelölt művészek, hanem azért, mert megfelel számukra az a technika, amit megismertek, megszerettek, és nem akarnak időt pénzt, fáradtságot pazarolni új módszerek megismerésére. Nem a legtehetségesebb emberek veszik meg a legújabb, legdrágább árukat, és azok használata még nem garancia a produktum sikerére.

Én is el tudnék képzelni nagyobb lépésközt az expo sorozatban, de akár egy külön HDR gombot is. Kianalizálhatná azaz intelligens rendszer, azt is, hogy milyen messze van a csúcsfény és az árnyék, beállíthatná a lépésközöket, és egyetlen tükörfelcsapással ledarálhatná azt a néhány felvételt, amit kiszámolt. Tehetné mindezt úgy, hogy automatikusan RAW formátumba mentene.

ragyás

e1 · http://beszoltam.hu 2008.10.05. 21:15:17

Nah, írok én is. Van egy D700-asom, túl vagyok vele 4500 expón, két esküvőn és lagzin, D70-ről váltottam.
1. 2x 8GB kártya nem elég. Egy tisztességes RAW átlagosan 15MB. Lehet számolni.
2. Bár én még nem tettem meg, érdemes beleolvasni a 472 oldalas használati utasításba. Van egy tucat olyan beállítás, amelyről nem is sejtem, hogy mire lehet jó, pedig az ilyen elektromos játékszerekkel nem szokott gondom lenni.
3. Anyázhatjátok a LV-t, jó dolog, már néhányszot hasznát vettem, amikor emberek feje felett tartva a gépet fotóztam. Még ha lehetne vele a kép "elvesztése" nélkül élesíteni,az volna a főnyeremény, bár akkor már kameráról is beszélhetnlnk. Na majd a D800-ban lesz az is. :)
4. Esküvőn gond nélkül lehet menni ISO3200-ig, semmi képzaj.
5. Nincs mese, meg kell venni hozzá a 24-70/2.8-ast, ha valamilyen alap zoomra van szükség.
6. FX üzemmódban idegesítő, hogy az összes fókuszpont DX tartományon belül van.
7. A fókuszra is volna egy panaszom, gőzöm sincs róla, hogy mely fókuszpont keresztérzékelős, és mely nem és idegesítő, amikor valamelyik fókuszponttal az istenést sem tudok beéesíteni. Jó volna egym olyan funkció, amellyel csak a keresztes érzékeléssel ellátott fókuszpontok működnének. Lehethogy van is, majd még utánaolvasok.
8. A kijelző bassza a cspröm kicsit. Isteni a felbontása, viszont képes több mint 1:1 arányig nagyítani. Jó volna tudni. Ha nem figyelek, akkor túlmegyek rajta és azt hiszem, hogy a kép életlen, pedig csak től interpolációról van szó.
9. A kijelző világosabb, mint a fotózott kép. Igaz, a monitorom nincs rendesen beállítva, de idáig nem volt ilyen gondom. Vígan fotózgatok, fasza képek, és itthon minden sötétebb egy kicsit. Igaz, figyelnem kellett volna a hstogramot, de kinek volt rá ideje.
10. A beépített EN-EL3e jól szerepelt, túltett a D70-es akkuján, de azért kell vennem még egyet, mert soha sem lehet tudni mennyi energiára lesz szükség.

A közeljövőben majd írok róla a blogomon részletesebben is.

gyuta86 2008.10.08. 17:35:58

Nekem a teszt bejött, kell ilyen is ami tényleg nem csak a puszta adatokkal és mérésekkel foglalkozik hanem a gyakorlati tapasztalatokkal. Viszonyítás ez egy D200 tulajtól, segíthet azoknak akik a FF gépben gondolkodnak. Nekem D300 van, most már még többet tudok arról hogy mennyivel több egy FF szenzor. Egy hibát találtam, bár lehet csak nekem tűnt fel, idézem: "egy olyan szenzorral,amelynek dinamikatartománya már inkább hasonlít a filméhez, mint a diáéhoz." Mikor először olvastam hirtelen nem értettem mire gondolsz aztán rájöttem a negatívra, tehát a szenzor dinamikája már inkább negatívra mint diára hasonlít.
Milyen objektívekkel használtad a gépet? Adott a Nikon a vázhoz valami 2.8-as obit?

KnA 2008.10.08. 21:35:56

Kaptam hozza egy 24-70mm-est... Gyonyoru a rajza. Majd idovel egy olyat is szerzek :)

Egyutt kicsit nehez a vaz meg az objektiv, de asszem ezt hivjak edes tehernek.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.10.09. 10:36:17

A Nikon felkeresett téged, vagy te kerested meg őket?

KnA · http://fiatalriporter.blog.hu 2008.10.09. 12:40:28

Én írtam nekik, nagyon kedvesek voltak. El kell menni a gépért Pestre, mert személyesen kell intézni a kölcsönszerződést.

zoomface · http://zoomface.wordpress.com/ 2008.10.09. 23:11:39

E1 -
egy ideig en is elveztem az elonyeit a D700-nak a D300 elleneben es a D3 utanfutojakent.

"6. FX üzemmódban idegesítő, hogy az összes fókuszpont DX tartományon belül van.
" - nincs... a menu-ben beallitott lencse utan mar nincs... a fokusz beallitasai kozott van egy almenu - ott nezz korul... egyebkent pedig a grid-et bekapcsolva egyertelmu, hogy megvaltozik a felosztas...en neztem el?


"7. A fókuszra is volna egy panaszom, gőzöm sincs róla, hogy mely fókuszpont keresztérzékelős, és mely nem és idegesítő, amikor valamelyik fókuszponttal az istenést sem tudok beéesíteni. Jó volna egym olyan funkció, amellyel csak a keresztes érzékeléssel ellátott fókuszpontok működnének. Lehethogy van is, majd még utánaolvasok."

Bizonyos lencseknel egyszeruen nem mukodnek a cross focus pointok, nekem sok sigma lencsem van, egyiknel sem megy... az uj, 50mm nikon/d nel pl. rafokuszal, de csal F5.6 folott lesz igazan eles. ugyanakkor a regebbi G-nel 3.5-tol eleg eles kepet kapsz (nem kerdes miert)

Milyen volt vele eskuvot fotozni? Nem volt problemad a nyomtataskor? Nem viszi + -ba pirosat a nyomtatasnal??? (nekem mindig allitanom kelett a szineken, egyszeruen a piros annyira sugarzott...)

e1 · http://beszoltam.hu 2008.10.10. 04:06:14

6. A fókuszpontok helye nem változik, az össze a DX tartományon belül van, bérmilyen üzemmódban, gyakorlatilag mint a D300-on.

7. Nekem Sigma lencséim nincsenek és remélem nem is leszek rászolva, hogy azt kelljen vennem, viszont nem hiszem, hogy ez objektív függő lenne, szerintem inkább a CAM3500 nem annyira tuti és egyszerűen egyes pontokon nehezebben tud megkapaszkodni, mert pl. nem olyan érzékenyek, mint pl. a középső pont. Franc tudja, ezt majd még tanulmányozom. Fényerőre nem játszhatott közre két objektívnél is észrevettem ezt, és közülük az egyik F2.8-as tele volt.

És hogy milyen volt? Elsősorban fárasztó, 12 óra az sok, de azért élveztem a D700 adta előnyöket. ISO1600 alapból és csak vakuval rávillantottam. Látszott is a vaku strapabírásán, 2 5 db Sanyo eneloop (2000mAh) elég volt egész estére, még maradt is egy kis lé, és képzaj nincs. Elképesztő. Ráaádsul vakuval is gond nélkül lőttem sorozatokat, nagyon jó volt, ezen a gépen látszik, hogy valójában mennyire jó vaku az SB-800.
Ami a pirosságot illeti, észrevettem, hogy több, viszont én D70-ről álltam át, amelytől neutrálisabb, vagy fakóbb színekkel nem fotóz talán az egyik digitális tükörreflexes Nikon sem. Nyomtatott képeket még nem láttam, merthogym még nem is adtam le a DVD-t a fotókkal, viszont jó hogy szóltál. Elfutok holnap egy fotolabba és kinyomtatok pár képet, hogy tudjam kell-e korrigálni.

zoomface · http://zoomface.wordpress.com 2008.10.16. 01:29:15

E1 -

6. Igazad van, azt hittem, hogy a DX lencse helyett feltett FXlencsek (vagy regebbiek) automatikusan atallnak FX meretre... nem. Neked van igazad.

Az Edinburghi Nikon representative ur, Nick a kovetkezo magyarazatot adta erre.
- a Dx tartomanyon kivul nem lattak ertelmet a fokuszpontok bovitesenek, mert "nem lattak indokoltnak".
Megkerdeztem miert.
Allitolag azert mert a D700 vevokoret olyan emberekre kalibraltak, akik birtokolnak (own.. birtokol.. de szarul hangzik... van neki) DX lencseje. Tehat azert szar, mert a Dx lencse hasznaloknak igy jobb.

Nekem van kb. 100kilo Sigma lencsem a volt szerzodesem miatt... rohogni fogsz, 10-20mm meg most is hasznalom, mert nagyon jo! remek karakterisztikaju, eles lencse.
28-300 a mai napig a kedvenc setalo lencsem. Honapok ota egy adag alkolista, lengyel, bevandorlorol csinalok riportot... szerinted van JOBB lencse erre mint a Sigma? Nincs.. en legalabbis nem viszem a draga uveget olyan helyre ami nem fizeti az arat az ujnak...

zoomface · http://zoomface.wordpress.com 2008.10.16. 02:27:18

a pirossal kapcsolatban... nyomtatasnal foleg az 1stop nal 2stop kozott exponalt pirosnal jon elo, foleg azoknal az anyagtipusoknal amik vibrant pirost adnak vissza ... bocs... nem matt... matt pirosnal szinten problema a nyomtatas ha nincs jol exponalva (remelem eskuvon nem volt piros ruhaja a menyaszonynak :)) de a Magyar szokas szerint a "lagzi" ruhaja piros... ami viszont gaz. :)

madgie 2008.11.07. 18:02:36

e1:

A hetes pontból következik a kettes: be kell állítani a masinát a menüben, nem gondolatolvasó (bár már nem emberi szerintem sem, hogy lassan azt is meg lehet szabni, hogy "Józsibát" hanyagolja az AF Tracking)

A kijelző világossága szomorú, amúgy a színtévesztése is, de a raw az ember barátja, no és visszanézéskor a hisztogram (rawban meg ugyi az ember "jobbra lő", ha érted, mire gondolok).

Visszatérve a hetes pontra: a középső 3*5 a keresztszenzoros, elég jól be lehet lőni vizuálisan is, azok vannak-é kiválasztva :)

madgie 2008.11.07. 20:08:30

Ja, a HDR-bracket kérdése valóban a levegőben lóg, de én egy okos wireless (BT, infra, akármi)távkioldónak örülnék, amit okosan lehetne programozni, bármire. Például az említett HDR-szerű nagy expozíciós lépésköz, vagy focus bracket, vagy mittomén.

Kicsit foghíjas és nagybaltás módszer ugyan, de egy hetvenezres mini laptoppal most is megoldható a "nem nyúlok a géphez" módszer, de kinek van kedve a terepre még azt is kivinni?

OFF, de a Canon EOS Utility-hez vannak írt (és lehet saját) scriptek, pécén keresztül csináltam már nagyon fincsi 40 képes focus bracket-et (makró témára).
Az összes szerzői jog fenntartva, Kalmár Nagy András, 2007-2008
Az oldal tartalma, és az egyes cikkek az oldal alján található creative commons licensz alapján használhatóak.

Címkék

1000d (1) 450d (2) 50d (1) 5dmk2 (1) 900 (1) a900 (1) adobe (1) ajándék (1) ajándékötlet (1) alpha (1) átverés (1) blog (3) canon (12) cs5 (1) d3 (5) d300 (1) d3x (3) d700 (6) d90 (1) dl28 (1) dsmc (1) e3 (1) ektar (1) fiatal riporter (93) film (1) fotó (86) fotóriporter (2) fotózás (80) four thirds (2) foveon (1) fuji (1) full frame (3) fx (1) g10 (1) gicleé (1) ingyen (1) jpeg (1) jpg (1) k20d (2) karácsony (1) kérdések (1) kodak (1) kommentet kérek (2) koncert (1) lab (1) leica (2) linux (1) m8 (1) mamiya (2) média (4) micro four thirds (3) nikon (29) nyers (3) objektív (1) olympus (4) pályázat (1) panasonic (1) pentax (6) phase one (2) photokina (1) photoshop (1) pletyka (2) raw (4) red (1) riporter (2) rovatok (2) s2 (1) sajtó (3) sb 800 (4) sb 900 (2) sigma (3) software (3) sony (4) színkezelés (6) szoftver (3) tea (1) twitter (1) újság (1) vaku (5) vakutechnika (4) vélemény (2) videó (1) windows (1) zeiss (1) zene (1) Címkefelhő
Clicky Web Analytics
süti beállítások módosítása